יום רביעי, 22 בינואר 2014

היום נשמעה קולו של שר הרווחה מאיר כהן בתכנית הרדיו בגלי צה"ל מצהיר  - מהיום אין מענק עבודה מועדפת בתחנות הדלק.

בכוונת השר להגיש הצעת חוק לבטל את המענק הניתן כיום לחיילים משוחררים העובדים בעבודה מועדפת במלונאות, דלק ותעשייה ולהגביל את המענק רק לתחום הבניין, סיעוד וחקלאות. השר  מציע כי צעירים יעבדו בתחומים המצוינים במשך 12 חודשי עבודה ויזכו למענק מועדפת מוגדל, בעצם כפול.

אנו עוסקים בתחום מעל 10 שנים ומכירים היטב את קהל היעד של חיילים משוחררים. בכל חודש גולשים לאתר שלנו כ 20,000 חיילים וחלק מכובד מאד מהם נרשמים ומבקשים מאתנו ייעוץ לעבודה. אז לכבוד השר בטרם תעלה הצעות לכנסת להלן מספר נקודות עליהם אני מבקש שתחשוב למען אותם חיילים וחיילות:

1. חיילים וחיילות אשר זה עתה השתחררו מתקופת התחייבות של 24/36 חודשים לא ממהרים להתחייב לתקופת עבודה         של 12 חודשים נוספים.
2. חברה צעירים אינם מעוניינים לעבוד בעבודות בניין, חקלאות וסיעוד. הם לא יהווה תחליף לאלו העוסקים במלאכה כיום.     מדוע? מכיוון שהפיצוי הכספי אינו מספיק. תאילנדי/פיליפיני/רומני/סיני אשר עוסקים כיום בתחומי חקלאות/סיעוד/הבניין     משתכרים מאות אחוזים יותר מאשר מקום מוצאם. לתת למשוחררים 23.11 ש"ח לשעת עבודה ועוד כ 8 ש"ח שעתי           (מענק עבודה מועדפת מחולקת למספר ימי הצבירה) אינו מניע מספיק משמעותי אשר יגרום להם לרוץ לתחומי העיסוק       האלה.
3. רוב הצעירים כיום רואים עצמם במסלול לימודים תוך שנה מיום השחרור ואינם מעוניינים להשתקע בענפי הבניין/               חקלאות. יש התעניינות בתחומי המלונאות אך זה אינו משמעותי. ולכן המחשבה שיהיו מאות או אלפי צעירים בענף אין לו     אחיזה במציאות.

כיום יש לאלפי משוחררים אפשרויות תעסוקה גם אם היא זמנית לחצי שנה או שנה עד שיעלו על מסלול לימודים.
ומה היה עדיף שהם ישבו בבית ויקבלו מענק אבטלה? או לחילופין יקבלו הצעות עבודה במכירות בקניונים בחו"ל.

גם אם ניקח בחשבון שבזמן השירות החברה האלה השתכרו שקלים בודדים בכל חודש שירות והמדינה מפרגנת במענק עבודה כסוג של פיצוי על אותם שנים, חלקי כמה שתהיה, זהו מחווה נאה וראוי.

אני ואלפי חיילים משוחררים מקוים כי תחשוב שוב על הצעתך ולא תגזול מהחיילים וחיילות משוחררים את המענק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה